JS. Змінні

 

 Змінні у JavaScript


Оголошення змінної
    Змінна - це названа область пам'яті, що зберігає дані. 
    В JavaScript змінну потрібно оголосити за допомогою  службового слова var
 (скорочення від variable ).
    Ім'я змінної має починатися з символу літери (A-Z) або символу підкреслення. Наступними символами можуть бути цифри, літери, а також знак $. 
Ім'я змінної не може починатися з цифри або символу $ (як у РНР)! 
    Також потрібно пам'ятати, що JavaScript враховує регістр символів, тобто змінні variable і Variable - це дві різні змінні.
Ім'я змінної може бути зарезервованим словом. 

Правильні приклади імен змінних:
х, yl, userName, user

Неправильні імена:
5x, public

У першому випадку ім'я змінної починається з цифри, у другому - є
зарезервованим словом. 

    Основи синтаксису
    При оголошенні змінної бажано вказати її первісне значення (ініціалізувати її):
var my = 1;

Можна оголосити змінну і без ініціалізації, але це небажано, оскільки якщо забути її ініціалізувати перед першим використанням, результати обчислення може бути невизначеними. За бажання можна оголосити відразу кілька змінних, розділивши їх
комами:
var x, y0l, userName, user;

Зараз змінна перша my цілого типу, оскільки містить значення 1. Але її дуже легко перетворити на рядок, надавши рядкове значення:
my = "привіт";

Усі наступні звернення до змінної проводяться без службового слова var.

    Типи даних та перетворення типів

    Дані, що зберігаються у змінній, можуть бути різного типу. Як ви помітили,
при оголошенні змінної (як це робиться в інших мовах програмування) тип змінної (даних) не вказується.

    B JavaScript змінні можуть містити такі типи даних:

• number - числа, як цілі, і з плаваючою точкою.
• string – рядки.
• boolean – логічний тип даних, може містити два значення – true(Істина) 
і false (Хиба).
• function – функції. У JS ми можемо присвоїти посилання на будь-яку функцію
змінної, якщо вказати ім'я функції без круглих дужок.
• object – масиви, об'єкти, а також змінні зі значенням null.

Тип змінної JavaScript визначає за її ініціалізації, тобто за першому привласненні значення, 
наприклад:

Numl = 5;                       // Змінної Numl надано ціле  значення 5, тип - number
Num2 = 5.5;                   // Змінна з плаваючою точкою 5.5, тип - number
Strl = "привіт";    // Змінної Strl присвоєно значення
"Hello",           // тип - string
Str2 = 'світ';             //Також можна використовувати одинарні лапки
StrЗ = null;                   // Змінна не містить даних, її тип – object
Booll = true;                 // Бульова (логічна) змінна зі значенням true

Оператор типу typeof повертає рядок, що описує тип даних змінної.
Давайте продемонструємо його роботу:

<!-- Приклад 1
функція typeof-->
<html>
  <head>
<title> typeof </title>
  </head>
  <body>
<script language="JavaScript">
        var Num1, Num2, Strl, Str2, Str3, Booll;
            Num1=5;
    Num2=5.5;
    Str1="Привiт";
    Str2='Мир';
    Str3=null;
    Booll=true; 
    document.write("<br> Num1 - " + typeof(Num1));
    document.write("<br> Num2 - "+ typeof(Num2));
    document.write("<br> Strl - "+ typeof(Str1));
    document.write("<br> Str2 - "+ typeof(Str2));
    document.write("<br> StrЗ - "+ typeof(Str3));
    document.write("<br> Booll - "+ typeof(Booll)); 
</script>
  </body>
</html>

Результат роботи:
Локальні та глобальні змінні
    Як і в інших мовах програмування, в JavaScript існують локальні та глобальні змінні.
    Локальною називається змінна, оголошена у якійсь функції. Вона доступна тільки в цій функції і недоступна у всьому скрипті.
    Глобальна змінна оголошена в тілі скрипта та доступна у всіх оголошених у скрипті функціях. Глобальні змінні прийнято оголошувати на початку скрипту, щоб всі функції успадковували ці змінні та його значення. Докладніше про області видимості змінної ми поговоримо, коли розглядатимемо функції.

Запитання
1. Що таке змінна ? Дати означення.
2. Які вимоги потрібно враховувати, коли створюється змінна ?
3. Які типи змінних використовують в Javascript ?
4. Який оператор може визначати тип змінної ?

Завдання
1. Виконати приклад 1, що демонструє роботу оператора typeof.







Комментариев нет:

Отправить комментарий